O GeoTasku ogólnie

Czym jest Field Service Management?

Field Service Management to rodzaj rozwiązań służących do zarządzania pracownikami i zasobami w terenie – możesz dzięki nim skutecznie planować zadania wykonywane poza biurem, u klientów lub w terenie. Wspierają kontrolę nad terminami, zarządzanie czasem pracowników oraz wykorzystanie zasobów takich jak flota. Usprawniają przepływ informacji i komunikację w całym procesie – między pracownikami terenowymi, osobami przydzielającymi zadania (dyspozytorzy, logistycy, pracownicy biur obsługi klienta, call center), klientami. Systemy Field Service Management takie jak GeoTask zwiększają efektywność i wspierają pracę poprzez optymalizację przydziału zadań, monitorowanie ich realizacji oraz możliwość normalizacji czasu trwania poszczególnych typów zadań w terenie.

Do czego wykorzystywany jest GeoTask?

GeoTask jest wykorzystywany do wsparcia pracy planisty/dysponenta przy m.in.:

  • Planowaniu zadań
  • Umawianiu spotkań
  • Optymalizacji przydziału zadań
  • Nadzorze nad realizacją zadań
  • Ustawianiu parametrów ilościowych
  • Nadawaniu wymaganych umiejętności do wykonania zadania

GeoTask wykorzystywany jest również do wsparcia pracownika terenowego przy m.in.:

  • Dostarczaniu aktualnej listy zadań
  • Otrzymywaniu szczegółów zadania
  • Rejestracji cyklu życia zadania
  • Otrzymywaniu powiadomień
  • Aktualizacji notatek i załączników
  • Obsłudze formularzy

Zachęcamy do zapoznania się z serią artykułów “Więcej niż trasa” – opisane są w niej najczęstsze problemy związane z pracą w terenie wraz z wyjaśnieniem, jak GeoTask pomaga je rozwiązać.

Czy GeoTask posiada aplikację mobilną dla pracowników?

Tak, aplikacja mobilna dla pracowników terenowych jest dostępna na telefony z systemem operacyjnym Android.

Zarządzanie pracownikami i zasobami w terenie

Czy GeoTask uwzględnia trasy dla pojazdów ciężarowych?

Tak, możliwe jest układanie tras z uwzględnieniem restrykcji drogowych, w tym ograniczeń dla pojazdów ciężarowych.

W jaki sposób GeoTask mierzy efektywność pracowników?

GeoTask umożliwia dostęp do statystyk wykonanych zadań i czasu pracy każdego z pracowników. W module raportów istnieje możliwość porównania pracowników i ich efektywności.

W jaki sposób zadania są przydzielane do pracowników?

Zadania przydzielane są do pracowników przy założeniu dwóch wariantów:

  • Minimalizacja zasobów – system przydziela jak najwięcej zadań minimalnej możliwej liczbie pojazdów
  • Równa dystrybucja pomiędzy pracownikami/zasobami/pojazdami/brygadami

W każdej z tych opcji, brane są pod uwagę następujące czynniki:

  • Priorytet zadania
  • Godziny pracy klienta
  • Godziny pracy pracownika/kierowcy
  • Czas wymagany na wykonanie zadania
  • Czas wymagany na dojazd do celu
  • Wymagane umiejętności do wykonania zadania
  • Posiadane umiejętności pracownika/zasobu/pojazdu
  • Ładowność pojazdu (dopuszczalny ciężar i przestrzeń ładunkową)

Jak GeoTask reaguje na zmiany zadań w czasie rzeczywistym?

Ułożone wcześniej trasy można w dowolnym momencie przeliczyć lub zmienić przez dodanie lub usunięcie zdania. Taka zmiana wymaga ingerencji logistyka/planisty, który może uruchomić optymalizator lub wykonać zmiany ręcznie. Zmiany mogą też pojawiać się automatycznie, zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami (poprzez ustawienie stałej aktualizacji harmonogramu, np. zawsze w godzinach południowych).

Testowanie, zakup, instalacja, licencjonowanie

Czy jest możliwość wypróbowania GeoTaska bezpłatnie?

Podczas bezpłatnego pokazu demo, nasi konsultanci demonstrują na rzeczywistym środowisku, jak działa GeoTask. Dotyczy to zarówno aplikacji logistyka/planisty, jak również aplikacji mobilnej, z której korzysta kierowca/pracownik terenowy. Po pokazie udostępniamy środowisko GeoTask na miesięczny, płatny okres próbny.

W jakim modelu rozliczane jest użycie GeoTask?

• W modelu Software as a Service (SaaS) – cena licencji zawiera wszystkie niezbędne opłaty za system
• W modelu on Premise – poza jednorazową opłatą za udzielenie licencji występuje kwartalna opłata za utrzymanie systemu, obejmująca dostęp do serwisów mapowych niezbędnych do działania systemu GeoTask.

Po jakim czasie GeoTask zacznie mi przynosić korzyści?

Jeśli przydzielasz zadania więcej niż 15 pojazdom/brygadom lub pracownikom w terenie i każda z nich wykonuje więcej niż 10 zadań, to system od pierwszego miesiąca przyniesie Ci zyski, które przewyższą koszty GeoTask. Szczegóły zależą jednak od modelu zakupu. Więcej informacji na temat korzyści z używania narzędzi Field Service Management możesz znaleźć tutaj.

Jaka jest minimalna liczba licencji GeoTask, jaką można wykupić?

Minimalny pakiet to aplikacja dla 25 pracowników. Można też wykupić mniejszy pakiet. W zależności od liczby wykonywanych zadań, dostosowujemy ofertę do indywidualnych potrzeb.

Czy jest możliwość kupienia wersji instalowalnej?

Tak, jest możliwość zainstalowania GeoTaska na wewnętrznych serwerach.

Jaki jest minimalny okres obowiązywania umowy abonamentowej?

Podpisujemy umowę na czas nieokreślony z miesięcznym terminem wypowiedzenia.

Integracje, customizacja

Czy GeoTask jest kompatybilny z lokalnym systemem CRM?

Tak, system dysponuje API REST, za pomocą którego można zautomatyzować ładowanie zadań z zewnętrznych systemów CRM oraz zapewnić zwrotną informację o ich realizacji.

Czy GeoTask jest kompatybilny z lokalnym systemem magazynowym?

Istnieje możliwość współpracy z systemem magazynowym w zakresie przygotowania planu dostaw do klientów i określenia kolejności załadunku – skontaktuj się z nami, aby sprawdzić, czy GeoTask można zintegrować także z systemem używanym w Twojej firmie.

Czy jest możliwość personalizacji GeoTaska pod nasze indywidualne potrzeby?

Tak. Oprócz gotowego, pudełkowego rozwiązania, możemy przygotować funkcjonalności spełniające indywidualne wymagania klienta. Na początek zalecamy jednak instalację podstawowej wersji, a następnie dodawanie kolejnych funkcjonalności – więcej informacji na ten temat można znaleźć w e-booku “System do zarządzania pracownikami w terenie – skuteczne wdrożenie”.