Skuteczniejsze umawianie wizyt u klienta i usprawnienie procesu logistycznego w firmie As Max Group

Zobacz, jak system GeoTraxx wspiera branże meblową

O firmie

Założona w 2013 roku, polska firma świadcząca usługi z zakresu transportu oraz montażu mebli na zlecenie firm z obszaru e-commerce. Działa na terenie całej Europy, a w szczególności w takich krajach jak: Niemcy, Francja, Austria, Holandia, Belgia i Szwajcaria. Co roku realizuje około 30 000 montaży i dostaw mebli.

Spis treści:

Branża: Retail i E-commerce
Kraj: Polska
Rozwiązanie / Usługa: GeoTraxx
Kategoria: Zarządzanie Pracami w Terenie

Wyzwania

Firma As Max zajmuje się montażem i dostawą mebli na zlecenie dużych firm e-commerce, sprzedających swoje produkty na terenie Europy. Dostawy obsługuje 30 zespołów składających się z kierowców oraz montażystów wraz z logistykami. Co miesiąc jest to około 2500-3000 zleceń.

W związku z planami rozszerzenia działalności, poszukiwała kompleksowego rozwiązania, które pomoże obsłużyć wszystkie etapy procesu dostawy mebli od momentu otrzymania zlecenia do momentu jego realizacji – z uwzględnieniem rosnącego wolumenu zadań.

Dotychczas proces planowania odbywał się manualnie, z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel, kodów rejonów oraz ogólnodostępnej mapy Google. Ręczne planowanie przy dużej liczbie zadań powodowało problemy i nieoptymalne wykorzystanie zasobów.

Firma poszukiwała rozwiązania, które pomogłoby usprawnić proces dostawy i montażu mebli globalnie, we wszystkich lokalizacjach, a także pozwoliłoby raportować realizację usług oraz rozliczeń ze zleceniodawcami (firmami sprzedającymi meble).

Szczególnie ważne dla naszego klienta było, aby system:

Automatycznie i sprawnie planował realne do przejechania trasy, w określonym terminie i rejonie

Układał optymalne trasy, które pomogą zredukować liczbę przejechanych kilometrów, a dzięki temu ilość emitowanego CO2 – zgodnie z założeniami przyjętej przez firmę polityki środowiskowej

Automatycznie planował przydział zadań z uwzględnieniem szczegółowych parametrów (np. umiejętności i uprawnień kierowcy, wyposażenia pojazdu, wymaganego czasu dostawy, etc.)

Automatyzował proces umawiania wizyt z klientami, do których miały być dostarczone meble

Rozwiązanie

Zaproponowaliśmy klientowi system GeoTraxx – autorskie rozwiązanie Globemy typu FSM, do automatycznego planowania tras oraz zarządzania pracami w terenie.

GeoTraxx to kompletny system składający się z:

  • aplikacji planisty,
  • aplikacji mobilnej wykorzystywanej przez pracowników w terenie,
  • aplikacji typu self-service dla klientów, z poziomu której mogą zarządzać swoimi zamówieniami
  • silnika optymalizacyjnego automatyzującego układanie tras i harmonogramów prac.

Jest to rozwiązanie o globalnym zasięgu co oznacza, że z poziomu jednego narzędzia As Max może obsługiwać całość procesów logistycznych we wszystkich obsługiwanych rejonach – w Polsce i poza jej granicami. Jest to szczególnie ważne dla organizacji As Max Group, która wyspecjalizowała się w obsłudze klientów z zagranicy.

Jednocześnie GeoTraxx daje możliwość planowania prac indywidualnie dla pracowników wybranego rejonu, w podziale na różne rodzaje zadań np. zadania dostawy lub zadania montażu. Dodatkowo GeoTraxx jest łatwy w obsłudze a informacje o zadaniach są wyświetlane na podkładzie mapowym Google – o powszechnie znanym, intuicyjnym interfejsie.

Rozwiązanie dostarczyliśmy w modelu SaaS, wykorzystującym bezpieczną i niezawodną chmurę Google Cloud.

GeoTraxx i planowanie tras i prac

Wiele zadań wykonywanych w tym samym czasie dla wielu klientów, w różnych lokalizacjach sprawia, że proces planowania tras i prac w firmie As Max Group jest bardzo skomplikowany.

GeoTraxx pozwala automatycznie i w przeciągu kilku minut ułożyć najlepsze, realnie możliwe do przejechania trasy oraz harmonogram dostaw, z uwzględnieniem wiele różnych parametrów takich jak:

Okna czasowe i możliwości wykonania zadania dostawy

Realne czasy przejazdów między lokalizacjami wykonywanych zadań oraz możliwości ładunkowe pojazdów

Indywidualne czasy wykonywania zadań w punkcie dla różnych rodzajów zadania np. dostawy, montażu itp.

Wymagane terminy dostawy

Szczególne wyposażenie pojazdu lub umiejętności czy uprawnienia kierowcy

GeoTraxx i umawianie wizyt oraz obsługa klientów

GeoTraxx daje możliwość wysyłania automatycznych powiadomień o planowanym terminie wizyty zespołu montażowo-dostawczego za pośrednictwem SMS oraz poczty e-mail, co znacznie podnosi odsetek skutecznie umówionych terminów na montaż i dostawę.

Wpływa też na podniesienie satysfakcji klientów z usług, ponieważ dostawy przebiegają sprawnie i bez konieczności umawiania kolejnych terminów. Dzięki precyzyjnej nawigacji dostępnej z poziomu aplikacji mobilnej i wykorzystaniu rozwiązania Google Places API: geocoding API, kierowcy mogą szybko i bez problemu dotrzeć na miejsce montażu i dostawy.

GeoTraxx

GeoTraxx i raportowanie prac

Ze względu na charakter działalności i fakt, że firma świadczy usługi montażu i dostawy dla różnych producentów mebli na terenie Europy, ważnym aspektem jest możliwość dokładnej dokumentacji wykonywanych zadań i tworzenia szczegółowych raportów – również na potrzeby rozliczenia z klientami.

Za pośrednictwem aplikacji mobilnej GeoTraxx, kierowcy mają możliwość raportowania wykonania oraz przekazywania informacji o zadaniu przez dostawcę czy montażystę z użyciem elektronicznego formularza (bez potrzeby sporządzania dokumentacji papierowej).

W zakresie raportowania zadań GeoTraxx umożliwia:

Raportowanie zadań bieżących lub ze zdefiniowanego okresu, globalnie lub w podziale na poszczególne rejony

Raportowanie realizacji usług oraz rozliczeń ze zleceniodawcą (producentem mebli), z uwzględnieniem takich informacji jak: czas wykonania zadania, ilość uszkodzeń i reklamacji, poziom satysfakcji klienta

Rejestrację parametrów czasowych wykonanych zadań (czas przyjęcia zadania, czas dojazdu do zadania, czas wykonywania pracy, czas pracy w nadgodzinach itp.)

Przechowywanie dla każdego zadania dodatkowych załączników (zdjęcia, formularze i inne dokumenty niezbędne do udokumentowania wykonanego zadania)

Efekty

Nasz klient otrzymał kompleksowe rozwiązanie, które pozwala mu globalnie planować i zarządzać wszystkimi zadaniami związanymi z transportem i montażem mebli oraz raportowaniem i rozliczaniem się ze swoimi klientami.

Dzięki automatyzacji, planowanie prac i zarządzanie kierowcami wymaga mniejszych nakładów pracy i czasu.
Koszty operacyjne spadły w znacznym stopniu dzięki zastosowaniu automatycznej optymalizacji tras, a więc i lepiej zaplanowanym i krótszym trasom.
Spadło zużycie paliwa i emisja CO2.
Wzrosła efektywność realizowanych zleceń.
Przydział prac jest bardziej zbalansowany, co podnosi jakość pracy dostawców i montażystów.
Zadania są lepiej dopasowane do umiejętności i kwalifikacji wykonawców, co podnosi jakość i wydajność pracy.
Dzięki dostępowi do szczegółowych danych historycznych na temat wykonanych zadań – wraz z dokumentacją fotograficzną – proces rozpatrywania zasadności reklamacji oraz realizacji zadań związanych z reklamacjami stał się znacznie sprawniejszy.
Klient zrealizował swój cel – wyeliminowanie dokumentacji papierowej, raportowanie wykonanych zadań oraz cała komunikacja z pracownikami odbywa się za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Wdrożenie oprogramowania GeoTraxx znacząco usprawniło naszą obsługę klienta i sprawność w planowaniu dostaw oraz montaży. Dzięki niemal pełnej automatyzacji procesu planowania, czas potrzebny na wykonanie standardowych zadań został znacznie skrócony. […] Z uwagi na globalny zasięg naszych usług, obejmujący już prawie całą Europę, musieliśmy zwiększyć swoją efektywność i GeoTraxx idealnie wpisał się w nasze potrzeby. Fakt ten przełożył się na wzrost satysfakcji naszych klientów. Z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość, zakładając dalszą współpracę z firmą Globema.
Maciej Kuś, Prezes Zarządu As Max Group

Chcesz osiągnąć podobne rezultaty?
Porozmawiaj z naszymi ekspertami

Przekonaj się, czy podobnie rozwiązanie sprawdzi się w Twojej firmie

Wypełnij formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w celu omówienia Twoich potrzeb i umówienia się na pokaz systemu.

zarządzanie pracownikami w terenie

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Telefon (wymagane)

    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Globema sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe zasady przetwarzania Państwa danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.