Nowa jakość obsługi klienta w sektorze wyposażenia wnętrz dzięki systemowi FSM GeoTask

Poznaj historię międzynarodowej firmy z sektora wyposażenia wnętrz

Branża: Wyposażenie wnętrz
Rozwiązanie / Usługa: GeoTask
Kategoria: Zarządzanie Pracami w Terenie

Wyzwanie

Nasz klient jest pionierem innowacyjnych rozwiązań z zakresu designu i wyposażenia wnętrz. Aby utrzymać przewagę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, firma chciała podnieść jakość swoich usług w obszarze obsługi klienta poprzez zmianę modelu realizacji dostaw i montażu swoich produktów oraz usprawnienie procesu reklamacji.

Wcześniej zajmowały się tym firmy podwykonawcze (model outsourcingowy), a celem naszego klienta było zbudowanie zespołu oraz systemu obsługującego zlecenia wewnątrz firmy (insourcing). Klientowi zależało też na pełnej kontroli nad obsługiwanymi procesami, co nie było możliwe przy współpracy z podwykonawcami, z dotychczas wykorzystywanym systemem do zarządzania zadaniami.

Firma poszukiwała partnera biznesowego, który dostarczy system spełniający wszystkie te oczekiwania.

Rozwiązanie

Globema zaproponowała rozwiązanie, które idealnie odpowiadało potrzebom klienta – GeoTask. To narzędzie klasy Field Service Managment, służące do zautomatyzowanego planowania i przydzielania zadań realizowanych przez pracowników mobilnych w terenie.
System FSM GeoTask z powodzeniem zintegrowaliśmy z systemem CRM klienta.

Co zaważyło na wyborze GeoTaska?

  • duża liczba potrzebnych funkcjonalności​
  • łatwe i szybkie wdrożenie oraz możliwość przeprowadzenia go samodzielnie, co ogranicza koszty po stronie klienta
  • funkcjonalności systemu, które ułatwiają realizację zadań w zgodzie z przepisami RODO i ochroną danych osobowych
  • stabilność i renoma firmy dostarczającej system, co było istotne również dlatego, że klient planuje rozwijać rozwiązanie w przyszłości
  • jakość, elastyczność narzędzia i zaangażowanie Globemy w trakcie wybierania systemu

Klient używa GeoTaska w procesie realizacji reklamacji, planowania dostaw oraz montażu mebli, co jest zadaniem wielodniowym. Najważniejszymi cechami systemu, które okazały się decydujące w wyborze rozwiązania GeoTask przez naszego klienta, były łatwość obsługi i łatwość planowania zadań.

zarządzanie pracownikami w terenie

Równie ważne były liczne funkcje, jakie oferuje system:

  • układanie harmonogramu realizacji reklamacji i wizualizacja harmonogramu,
  • automatyczny przydział zadań reklamacyjnych i powiązanych z nimi zleceń transportowych oraz zadań montażowych i dostaw,
  • możliwość wygodnego i sprawnego zarzadzania całym procesem montażu mebli, czyli zadaniem wielodniowym
  • kontrola czasu pracy pracowników i możliwość łatwego rozliczania godzin pracy,
  • możliwość analizy śladu GPS ekip montażowych,
  • możliwość sprawdzenia planu i statusu reklamacji przez pracowników call center, co usprawnia cały proces oraz komunikację z klientem – pracownik call center wie dokładnie, jaki jest status reklamacji i kolejne kroki procesu.

Kluczowym elementem w usprawnieniu pracy pracowników mobilnych oraz znajdujących się w biurze oraz całego procesu reklamacji okazała się aplikacja mobilna.

Aplikacja pozwala na przesyłanie zdjęć reklamowanych mebli przez pracowników obsługujących zlecenie w terenie, bezpośrednio z aplikacji do biura. Dzięki temu pracownicy w biurze mogą od razu przeanalizować zdjęcia wykonane podczas oględzin i zadecydować o zasadności i kwalifikacji reklamacji.

Aplikacja funkcjonuje w trybie offline, dzięki czemu cały system działa sprawnie nawet, gdy pracownicy są w miejscu, gdzie nie ma łączności z Internetem albo jest słabej jakości (informacje w aplikacji są automatycznie aktualizowane, gdy tylko GeoTask uzyska połączenie z siecią).

Korzyści

Kto korzysta z GeoTaska?

Planiści do automatycznego planowania i przydzielania zadań (kilkadziesiąt osób)
Pracownicy terenowi (mobilni) – działający poza biurem
Pracownicy obsługi klienta (call center)

System pomógł usprawnić pracę firmy w trzech głównych obszarach:

Komunikacja między pracownikami oraz z klientami

  • GeoTask usprawnił komunikację pomiędzy pracownikami działającymi w terenie a dyspozytorem przydzielającym zadania. Poprawił także komunikację pomiędzy pracownikami terenowymi a działem obsługi reklamacji i obsługi klienta, co przełożyło się na wydajniejszą obsługę zleceń.
  • Wdrożony przez nas Moduł Powiadomień Klienta pozwala na informowanie za pomocą smsa o umówionej wizycie, wysyłanie przypomnienia przed wizytą, otrzymywanie przez klienta informacji o lokalizacji technika, lub ewentualnym opóźnieniu.

Planowanie zadań i rozliczanie czasu pracy

  • Zautomatyzowane układanie harmonogramów oraz przydzielanie zadań w GeoTasku, usprawniło proces planowania zadań, dzięki czemu czas oczekiwania na obsługę zlecenia znacznie się skrócił.
  • GeoTask znacząco ułatwia proces rozliczania czasu pracy i działanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy w tym zakresie.

Jakość obsługi reklamacji i obsługi klienta

  • Informacje o etapie procesu reklamacji oraz dostawy są dostępne online i są cały czas aktualizowane. Pracownicy obsługi klienta mogą na bieżąco monitorować, na jakim etapie jest proces.
  • Moduł Powiadomień umożliwia dostęp do portalu klienta i odwołanie wizyty lub zmianę terminu bez konieczności dzwonienia na infolinię przez klienta.

GeoTask pomógł naszemu klientowi usprawnić pracę dyspozytorów, pracowników terenowych (mobilnych) i konsultantów oraz osiągnąć  założony cel – podnieść jakość obsługi klienta w zakresie obsługi reklamacji oraz dostawy i montażu mebli.

Podsumowanie

Z czym zmagał się nasz klient, jakie rozwiązanie wybrał i jakie cele osiągnął:

Wyzwanie

✓ usprawnienie procesu obsługi reklamacji
✓ podniesienie jakości obsługi klienta

Rozwiązanie

Efekty

wyższa jakość i tempo obsługi klienta
bardziej wydajne wykonywanie zleceń
✓ ułatwione raportowanie czasu pracy i działanie zgodnie z wymogami prawa w tym zakresie

Chcesz osiągnąć podobne rezultaty?
Porozmawiaj z naszymi ekspertami

Przekonaj się, czy podobnie rozwiązanie sprawdzi się w Twojej firmie

Wypełnij formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w celu omówienia Twoich potrzeb i umówienia się na pokaz systemu.

zarządzanie pracownikami w terenie

    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Globema sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe zasady przetwarzania Państwa danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.