Skip to main content

GeoTask w laboratorium – jak J.S. Hamilton usprawnił proces pobierania próbek

By 18/06/202014 października, 2022Blog
hamilton geotask

Od września ubiegłego roku J.S. Hamilton Poland – akredytowane laboratorium badawcze – korzysta z GeoTaska, narzędzia klasy Field Service Management. Specjalnością J.S. Hamilton są analizy laboratoryjne żywności, chemii gospodarczej, farmaceutyków, opakowań i artykułów przemysłowych, paliw oraz próbek środowiskowych (wody, ścieków, odpadów, gleb). GeoTask, nasza aplikacja do zarządzania pracami i zasobami w terenie, wspiera u klienta procesy pobierania próbek oraz ich oznaczania i dostarczania.

Wyzwanie – czyli jak sprawnie zaplanować odbiór wielu próbek?

W ciągu miesiąca pracownicy J.S. Hamilton pobierają średnio kilka tysięcy różnego rodzaju próbek. Zadania często bywają rozproszone geograficznie oraz obarczone sporą presją czasową – każda z próbek po zarejestrowaniu i dostarczeniu do laboratorium ma określony, niezbyt długi czas na przebadanie. Sprawna organizacja pobierania i dostarczania substancji do przebadania ma zatem kluczowe znaczenie dla biznesu firmy.

GeoTask dopasowany do potrzeb Klienta

W maju 2019 roku dokładnie rozpoznaliśmy potrzeby Klienta i zaproponowaliśmy rozwiązanie, oparte na systemie GeoTask. Został on dostosowany do specyfiki wymogów J.S. Hamilton w zakresie obsługi zgłoszeń oraz doboru materiałów niezbędnych do poboru próbek. Dzięki temu:

  • systemem objęto proces rejestracji zgłoszeń od klientów naszego Klienta
  • wizyty w miejscach poboru są umawiane już na etapie zgłoszenia, w sposób optymalnie wykorzystujący dostępność pracowników
  • materiały i pojemniki do poboru próbek na etapie zgłoszenia są określane automatycznie
probkobiorca_hamilton

Po kilku miesiącach pilotażu J.S. Hamilton zaczął w pełni wykorzystywać GeoTask do zarządzania procesem pobierania próbek w zakresie badań żywności i środowiska. Obsługuje go kilkudziesięciu pracowników terenowych.

Oddajmy głos Klientowi – oto, jak po kilku miesiącach ocenia on GeoTask i współpracę z Globemą:

GeoTask pozwolił na ujęcie w jednym systemie kluczowych procesów związanych z realizacją zleceń od klientów. Doskonale wspiera planowanie oraz bieżący nadzór realizacji poboru próbek. Zapewnia pracownikom w terenie wygodną aplikację na smartfonie, dostarczającą plan zadań i pozwalającą na rejestrację wykonanych prac. (…) Pracownicy Globemy wykazali się wysokimi kompetencjami wdrożeniowymi, dużą wiedzą branżową i umiejętnościami analizy procesów w organizacji.