Więcej niż trasa – relacje z klientami

By 23/03/2020 Blog, Więcej niż trasa
rejonizacja

Kluczem do biznesu są dobre relacje z klientami. Kiedy masz grupę stałych klientów, zależy ci na ich zaufaniu i dbasz o to, aby zawsze obsługiwały ich te same, sprawdzone osoby. Cenisz też pracowników, którzy biegle znają specyfikę danego terenu. Co jednak, jeżeli dysponujesz wyłącznie oprogramowaniem typu CRM, które zazwyczaj nie wspiera tworzenia stałych rejonów obsługowych i opracowania najlepszych marszrut w tych obszarach?

Oto przykłady branż, w których rejonizacja odgrywa istotną rolę biznesową:

  • Branża finansowa, firmy pożyczkowe – na przykład w procesie miękkiej windykacji
  • Branża handlowa, zaopatrzeniowa – stały dowóz asortymentu lub materiałów dla małych manufaktur czy automatów
  • Sprzedaż, handel – regularne podtrzymywanie kontaktów dyrektorów regionalnych czy menadżerów z kluczowymi klientami
rejonizacja (2)

Wszędzie tam, gdzie ważna jest znajomość danego terenu oraz proaktywne podejście do klienta – sprawdzi się GeoTask. Aplikacja pozwala ci na określenie dobrze dopasowanych do twojego biznesu rejonów działania pracowników. Czy będą to miasta czy kilka województw – możesz przypisać je do konkretnego pracownika, a następnie dbać o optymalne trasy podczas wypełniania przez niego codziennych obowiązków.

Jak to działa?

1

Definiujesz w GeoTasku granice rejonów. Aplikacja nie narzuca Ci żadnych ograniczeń – nie musisz brać pod uwagę np. podziału na województwa.
2

GeoTask automatycznie przypisuje do rejonu adresy wszystkich klientów, których sytuują tam współrzędne geograficzne.
3

Rejony przypisujemy do konkretnych pracowników. Oczywiście możesz przypisać im więcej niż jeden rejon.
4

GeoTask podczas układania planu dnia lub trasy przydzieli zadania do pracowników, uwzględniając rejonizację.

Co zyskujesz?

  • Zadowolenie klienta, jego poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji w kontaktach z Twoją firmą
  • Twoi pracownicy dobrze znają obsługiwane przez siebie punkty – dysponują na przykład kluczem, przepustką do obsługiwanych przez siebie obiektów (np. węzłów cieplnych, automatów, bankomatów itd.), a ścisłe przypisanie oznacza większe poczucie odpowiedzialności za danego klienta lub obiekt.

Czego unikasz?

  • Niestabilności w obsłudze klienta
  • Rotacji pracowników w ważnych procesach biznesowych
rejonizacja (3)

Przekonaj się sam

Jesteś zainteresowany GeoTaskiem? Umów się na dedykowany pokaz, a nasi eksperci zaprezentują, jak system Field Service Management może wspomóc Twój biznes!