Więcej niż trasa – umiejętności i specjalizacje w przydziale zadań

By 19/03/2020 Blog, Więcej niż trasa
umiejetnosci

W wielu firmach i branżach pracownicy codziennie mają do wykonania różnorodne zadania, które wymagają odpowiednich umiejętności i stosownych narzędzi. Dlatego podczas planowania trasy tak ważne jest dopasowanie do siebie zadań i pracowników o właściwych kompetencjach. Jeśli zaś dojdzie do tego szeroki zakres działalności firmy (na przykład na terenie wielu województw czy krajów), ułożenie marszruty z uwzględnieniem wszystkich zależności zaczyna przypominać bieg z przeszkodami.

W jakich branżach specjalistyczne umiejętności są szczególnie ważne podczas przydziału zadań?

  • Branża ubezpieczeniowa – likwidatorzy szkód komunikacyjnych nie zajmą się likwidacją szkody majątkowej (np. oceną stanu zalanego mieszkania)
  • Telekomunikacja – praca na wieżach telekomunikacyjnych wymaga uprawnień do pracy na wysokości
  • Energetyka, gazownictwo – bez uprawnień energetycznych pracownik nie może wejść na stację transformatorową czy dostać się do instalacji gazowej
  • Branża usługowa, AGD – fachowiec specjalizujący się w naprawie pralek konkretnej marki nie pomoże w naprawie ekspresu do kawy innej marki

GeoTask z łatwością rozwiązuje to równanie, niezależnie od tego, ile mamy w nim niewiadomych. Aplikacja pozwala zdefiniować wymogi i kompetencje dla zadania, a następnie dopasować je do pracownika oraz uwzględnić dodatkowe parametry, takie jak lokalizacja czy termin realizacji.

Jak to działa?

Zacznij od podstaw:

Zdefiniuj słownik umiejętności, które są wymagane w twojej firmie/branży. Nie lekceważ umiejętności miękkich.

Wskaż powtarzające się typy zleceń, zadań czy problemów, w których niezbędne są uprawnienia czy specjalizacje. Oprócz umiejętności weź pod uwagę różne zmienne (np. czas realizacji zadania wynikający z umowy). Dzięki starannemu zdefiniowaniu typów zadań nie trzeba będzie za każdym razem tworzyć od nowa parametrów zadań w aplikacji.

Wprowadź do aplikacji profile pracowników i wskaż ich kompetencje, korzystając ze słownika umiejętności. W podobny sposób możesz zamodelować narzędzia wymagane do realizacji niektórych typów zadań, np. koparkę niezbędną do wymiany kabla podziemnego.

Sprawdź, co potrafi algorytm GeoTaska:

1

Zaplanuj harmonogram zadań w danym dniu roboczym.
2

Marszruty dla poszczególnych pracowników zostały zoptymalizowane przez aplikację pod względem umiejętności, odległości, priorytetów i czasu realizacji.

Co zyskujesz?

  • Usprawnienie pracy – szybko planujesz zadania nawet przy ich złożonej organizacji (kilkudziesięciu czy kilkuset pracowników, kilkanaście/kilkadziesiąt umiejętności, duże odległości do pokonania).
  • Proaktywność w stosunku do klienta – możesz umawiać wizytę czy pracę terenową już na etapie przyjmowania zlecenia, a GeoTask od razu wskazuje ci dostępne możliwości
  • Lepsze wykorzystanie unikalnych talentów u specjalistów wysokiej klasy
  • Efektywne zarządzanie sprzętem niezbędnym do realizacji zadań

Czego unikasz?

  • Wysyłania do klienta kilku różnych specjalistów w celu oceny sytuacji.
  • Powtarzania wizyt u klienta.
umiejetnosci (2)

Przekonaj się sam

Jesteś zainteresowany GeoTaskiem? Umów się na dedykowany pokaz, a nasi eksperci zaprezentują, jak system Field Service Management może wspomóc Twój biznes!