Więcej niż trasa – planowanie zadań wielodniowych

By 17/03/2020 Blog, Więcej niż trasa

Twój biznes działa w dużej skali? Operujesz na rozległych obszarach? To powód do dumy, ale i wyzwanie – jak zorganizować trasy dla pracowników terenowych, jeśli obsługujesz klientów poza Polską albo poszczególne punkty dzieli od siebie kilkaset kilometrów?

Kiedy miejsce produkcji jest znacząco oddalony od lokalizacji klienta oczekującego serwisu, planowanie trasy jest bardziej skomplikowane niż zwykle. Logistyk musi uwzględnić odpowiedni wymiar czasu pracy u pracownika terenowego oraz doliczyć przerwy na odpoczynek czy nocleg. W całej układance najważniejsze jest zoptymalizowanie delegacji, czyli obsłużenie po drodze jak największej grupy klientów przy minimalnej liczbie przejechanych kilometrów.

Trasy wielodniowe to codzienność w takich branżach jak:

  • Logistyka – na przykład transport paletowy poza Polskę.
  • Branża meblarska czy dystrybucyjna – dostawy zamówień z magazynu centralnego oraz ich serwis reklamacyjny.
  • Branża tekstylna – na przykład producenci odzieży ochronnej z dostawą i odbiorem odzieży zużytej.
  • Serwis maszyn specjalistycznych lub sprzętu ciężkiego – na przykład podwykonawcy dla branży budowlanej.
  • Transport ciężki, branża chemiczna – przewóz płynów technicznych cysternami z długim czasem załadunku i rozładowania.
zadania wielodniowe

Układanie długich, skomplikowanych tras z dodatkowymi obostrzeniami to proces, w którym Twoim sprzymierzeńcem będzie GeoTask.

Jak to działa?

GeoTask wspiera proces planowania trasy wielodniowej:

Umożliwia określenie punktu startowego, od którego pracownik zaczyna dzień pracy, oraz punktu, gdzie kończy się ostatni odcinek całodziennej marszruty.

Dzięki opcji „Delegacje” pracownik terenowy w drugim dniu podróży zacznie pracę dokładnie tam, gdzie skończył ją dnia poprzedniego. GeoTask uwzględnia punkt końcowy tylko marszrucie dla ostatniego dnia trasy wielodniowej i planuje dzienną marszrutę w trakcie delegacji zakładając, że pracownik kończy pracę w pobliżu miejsca ostatniego zadania w tym dniu.

Algorytm aplikacji weźmie pod uwagę nie tylko lokalizacje wizyt, odległości między punktami oraz wymagane kompetencje pracowników, ale także zobowiązania dotyczące terminów wizyt czy pojemność floty pojazdów.

Co zyskujesz?

  • szerszy zakres działalności, bez konieczności otwierania stałych oddziałów czy magazynów w innych województwach czy krajach
  • łatwiejszą analizę kosztów – możesz łatwo przeliczyć obsługę trasy np. na dwa dni dla większej liczby pojazdów/serwisantów lub na trzy dni dla mniejszej ich liczby
  • optymalną trasę, podczas której każdy pracownik/pojazd obsługuje najwięcej klientów
  • niższe koszty transportu

Czego unikasz?

  • Wysyłania pracowników w trasy ad hoc
  • Nierealnych terminów wizyt
  • Blokowania zasobów, np. niedostępności pojazdów
zadania wielodniowe

Przekonaj się sam

Jesteś zainteresowany GeoTaskiem? Umów się na dedykowany pokaz, a nasi eksperci zaprezentują, jak system Field Service Management może wspomóc Twój biznes!