Więcej niż trasa – umawianie wizyt i realizacja zadań u klientów

By 12/03/2020 Blog, Więcej niż trasa
umawianie wizyt

Umawianie wizyty u klienta lub wykonywanie pracy w terenie to nieodłączna część biznesu dla wielu branż. Uruchamianie usług u klienta, instalacje, pomiary – każdy dzień przynosi nowe zadania. Czasami w wyniku rozmaitych okoliczności zlecenia spływają dosłownie z dnia na dzień.

Niezmienne jest tylko jedno: wizyty u klientów indywidualnych, umawiane w maksymalnie zawężonych przedziałach czasowych, utrwalają obraz Twojej firmy jako rzetelnego partnera.

W których branżach praca bezpośrednio u klienta jest codziennością?

  • Branża telekomunikacyjna, dostawcy usług telewizji kablowej – instalacja modemów kablowych czy routerów w mieszkaniach abonentów;
  • Branża ubezpieczeniowa, zarządcy nieruchomości – likwidacja szkód w terenie, wizyty rzeczoznawców;
  • Branża utilities, medyczna – pobieranie i oznaczanie próbek w przypadku zagrożeń epidemiologicznych, a następnie bezpieczny transport próbek do laboratorium;
  • Branża meblarska, usługowa – dostawa i montaż mebli czy wyposażenia AGD
wizyty cykliczne (4)

Wymienione powyżej zadania nie są powtarzane regularnie ani możliwe do przewidzenia w dłuższej perspektywie czasowej. Wszystkie wymagają za to uprzedniego umówienia wizyty i punktualnego dotarcia na miejsce. GeoTask wychodzi naprzeciw tym sytuacjom. Aplikacja pozwala dysponentowi łatwo zarządzać dużym wolumenem zadań i wygodnie umawiać spotkania z klientami z wykorzystaniem podpowiedzi o dostępnych przedziałach czasowych.

Sprawdź, jak GeoTask może przeprowadzić cię przez proces realizacji zadania bezpośrednio u klienta.

Jak to działa?

Krok 1

- Pracownik biura obsługi klienta umawia wizytę, korzystając zwykle z systemu CRM.
- Wprowadza dane przekazane przez klienta: adres, rodzaj zadania, szczegóły wizyty.
- Na podstawie wprowadzonych danych GeoTask podpowiada wolne terminy techników, uwzględniając wymagany termin realizacji, adres, rejon, wymagane umiejętności do wykonania tego zadania. Już na tym etapie mamy pewność, że GeoTask podpowiedział odpowiednie terminy do realizacji tej wizyty. Dzięki planowaniu zadań z wykorzystaniem GeoTaska można zaproponować klientowi wąski przedział czasowy wizyty bez obawy o dostępność technika w danym terminie.
- Umówiona wizyta jest automatycznie wprowadzona do harmonogramu technika
- Dodatkowo GeoTask sprawdza poprawność adresów - każdy z nich jest geokodowany, czyli zamieniany na współrzędne geograficzne, co eliminuje ryzyko pomyłek czy błądzenia w drodze na miejsce.

Krok 2: Optymalizacja trasy

Dysponent automatycznie lub ręcznie planuje realizację wszystkich zadań na dany dzień. GeoTask traktuje umówione wizyty u klientem jako zadania o najwyższym priorytecie, zachowując ich termin realizacji. Ułożenie optymalnych marszrut może oczywiście wymagać zmiany przypisania technika do wizyty, zachowując jednak odpowiedni poziom jego kompetencji, wymagany do realizacji pracy.

Krok 3: Praca u klienta końcowego

Bezpośrednio po rozmowie z konsultantem GeoTask wysyła do klienta e-mail z potwierdzeniem wizyty. Mail zawiera link, pod którym można sprawdzić:
- Na jaki dzień jest umówiona wizyta
- W jakich godzina odbędzie się wizyta,
- Jaki technik został przydzielony do tego zadania,
- Numer telefonu do technika,
- Aktualny status zadania („Proszę oczekiwać pracownika w godzinach…”, „Pracownik w drodze…” itd.)
- GeoTask umożliwia też kontakt z klientem w dniu wizyty – pracownik terenowy może dać znać o np. spóźnieniu czy przeciągającym się zleceniu u poprzedniego klienta.

Co zyskujesz? Satysfakcję klienta

  • Najwygodniejsze przedziały czasowe wizyt
  • Proaktywna komunikacja z klientem
  • 100% realizacji umówionych wizyt
  • Lepsze wykorzystanie zasobów – dzięki węższym przedziałom czasowym możesz wykonać więcej zleceń
  • Brak przestojów i spóźnień
  • Pewność danych adresowych

Czego unikasz?

  • Zdenerwowanych klientów
  • Zbędnego powtarzania wizyty u klienta
wizyty cykliczne (8)

Przekonaj się sam

Umów się na dedykowany pokaz GeoTaska – nasi eksperci zaprezentują Ci, jak nasz system Field Service Management może wspomóc Twój biznes!