Masz grupę stałych klientów i podpisane umowy? Obsługujesz klientów zgodnie z określonym przez nich cyklem biznesowym? Osoby zajmujące się logistyką i planowaniem łańcucha dostaw wiedzą, że ułożenie optymalnej trasy dla pracowników terenowych bywa trudne i angażuje czas.
Jest to tym trudniejsze, im więcej pracowników i punktów na trasie obejmuje proces planistyczny. Zwłaszcza, że planując trasę należy wziąć pod uwagę wiele dodatkowych czynników, nie tylko związanych z samym dotarciem na miejsce, ale także z ograniczeniami w dostępności punktów, do których musimy dotrzeć. Gorzej zaplanowana trasa to mniej odwiedzonych klientów i realne straty dla firmy.
Regularne wizyty u klienta są podstawą biznesu w branżach takich jak:
- Branża zaopatrzeniowa – dostawy towaru do sklepów, punktów usługowych, restauracji w określonych umową godzinach
- Branża finansowa – obsługa bankomatów i wpłatomatów, ulokowanych w obiektach zamkniętych
- Branża medyczna – odbiór odpadów medycznych
- Serwis urządzeń – przeglądy wind, sprzętu biurowego, obowiązkowe przeglądy instalacji
Wymienione powyżej zadania cechuje systematyczność, ale także określone godziny, w których można je wykonać. Niekiedy ograniczenia narzuca sam klient, definiując np. porę przyjęcia towaru.
A gdyby tak trasę planował za nas algorytm w aplikacji?
GeoTask pozwala dysponentowi zarządzać optymalnym umiejscowieniem zadań w czasie. Oznacza to nie tylko wygodne umawianie spotkań z klientami z wykorzystaniem podpowiedzi o godzinach dostępności, ale także automatyczne zaplanowanie zadań, jeśli wiesz, że w danym dniu lub godzinie realizacja zlecenia lub spotkanie nie są możliwe.
Wygodnie, bo systematycznie
Planowanie zadań jest jeszcze wygodniejsze, jeśli znasz godziny otwarcia punktu, w którym regularnie realizujesz dla klienta zlecenie lub dostawę. Po prostu zapisujesz je w aplikacji raz i nie musisz już o nich pamiętać – GeoTask został wyposażony w funkcjonalność „Miejsca” z możliwością przypisania do nich godzin.
Podczas procesu automatycznego planowania zadań aplikacja sama uwzględni czas dostępności obiektów. Jeśli planujesz zadania ręcznie, GeoTask przypomni ci o niedostępności w danym dniu czy godzinach. Możesz też określić precyzyjnie zakresy dostępności – pojedynczą, powtarzaną codziennie czy też co tydzień. Jeśli odwiedzasz klienta w określonym cyklu czasowym, GeoTask automatycznie wygeneruje następne zadanie, które uwzględni ograniczenia czasowe w jego realizacji.
Co zyskujesz?
- Automatyczne planowanie powtarzających się zadań
- Dobrze ułożoną marszrutę dla pracownika terenowego, bez błądzenia
- Pewność realizacji zadania w określonych godzinach
- Pewność danych adresowych
- Więcej czasu na załadunek, kompletację, przygotowanie flot
Czego unikasz?
- Mandatów za przekroczenia prędkości – dostawcy i inni pracownicy terenowi dzięki dobrze ułożonej trasie nie muszą się spieszyć
- Układania trasy w arkuszu kalkulacyjnym albo na papierze
- Powtarzania wizyty, gdyby nie udało się zrealizować zadania za pierwszym razem
Przekonaj się sam
Umów się na dedykowany pokaz GeoTaska – nasi eksperci zaprezentują Ci, jak nasz system Field Service Management może wspomóc Twój biznes!