Skip to main content

Więcej niż trasa – cykliczne wizyty

By 12/03/20208 kwietnia, 2022Więcej niż trasa
wizyty cykliczne

Masz grupę stałych klientów i podpisane umowy? Obsługujesz klientów zgodnie z określonym przez nich cyklem biznesowym? Osoby zajmujące się logistyką i planowaniem łańcucha dostaw wiedzą, że ułożenie optymalnej trasy dla pracowników terenowych bywa trudne i angażuje czas.

Jest to tym trudniejsze, im więcej pracowników i punktów na trasie obejmuje proces planistyczny. Zwłaszcza, że planując trasę należy wziąć pod uwagę wiele dodatkowych czynników, nie tylko związanych z samym dotarciem na miejsce, ale także z ograniczeniami w dostępności punktów, do których musimy dotrzeć. Gorzej zaplanowana trasa to mniej odwiedzonych klientów i realne straty dla firmy.

Regularne wizyty u klienta są podstawą biznesu w branżach takich jak:

  • Branża zaopatrzeniowa – dostawy towaru do sklepów, punktów usługowych, restauracji w określonych umową godzinach
  • Branża finansowa – obsługa bankomatów i wpłatomatów, ulokowanych w obiektach zamkniętych
  • Branża medyczna – odbiór odpadów medycznych
  • Serwis urządzeń – przeglądy wind, sprzętu biurowego, obowiązkowe przeglądy instalacji
wizyty cykliczne (6)

Wymienione powyżej zadania cechuje systematyczność, ale także określone godziny, w których można je wykonać. Niekiedy ograniczenia narzuca sam klient, definiując np. porę przyjęcia towaru.

A gdyby tak trasę planował za nas algorytm w aplikacji?

GeoTask pozwala dysponentowi zarządzać optymalnym umiejscowieniem zadań w czasie. Oznacza to nie tylko wygodne umawianie spotkań z klientami z wykorzystaniem podpowiedzi o godzinach dostępności, ale także automatyczne zaplanowanie zadań, jeśli wiesz, że w danym dniu lub godzinie realizacja zlecenia lub spotkanie nie są możliwe.

wizyty cykliczne (1)
wizyty cykliczne (5)

Wygodnie, bo systematycznie

Planowanie zadań jest jeszcze wygodniejsze, jeśli znasz godziny otwarcia punktu, w którym regularnie realizujesz dla klienta zlecenie lub dostawę. Po prostu zapisujesz je w aplikacji raz i nie musisz już o nich pamiętać – GeoTask został wyposażony w funkcjonalność „Miejsca” z możliwością przypisania do nich godzin.

Podczas procesu automatycznego planowania zadań aplikacja sama uwzględni czas dostępności obiektów. Jeśli planujesz zadania ręcznie, GeoTask przypomni ci o niedostępności w danym dniu czy godzinach. Możesz też określić precyzyjnie zakresy dostępności – pojedynczą, powtarzaną codziennie czy też co tydzień. Jeśli odwiedzasz klienta w określonym cyklu czasowym, GeoTask automatycznie wygeneruje następne zadanie, które uwzględni ograniczenia czasowe w jego realizacji.

Co zyskujesz?

  • Automatyczne planowanie powtarzających się zadań
  • Dobrze ułożoną marszrutę dla pracownika terenowego, bez błądzenia
  • Pewność realizacji zadania w określonych godzinach
  • Pewność danych adresowych
  • Więcej czasu na załadunek, kompletację, przygotowanie flot

Czego unikasz?

  • Mandatów za przekroczenia prędkości – dostawcy i inni pracownicy terenowi dzięki dobrze ułożonej trasie nie muszą się spieszyć
  • Układania trasy w arkuszu kalkulacyjnym albo na papierze
  • Powtarzania wizyty, gdyby nie udało się zrealizować zadania za pierwszym razem

Przekonaj się sam

Umów się na dedykowany pokaz GeoTaska – nasi eksperci zaprezentują Ci, jak nasz system Field Service Management może wspomóc Twój biznes!